- ۳۰ دی ۹۲ ، ۲۱:۰۰
- ۲ نظر
اوصاف ثبوتی خداوند
سلام بر همه مخاطبان گرامی
بازم باید از غیبت هفته پیشم عذرخواهی کنم. ولی چیکار کنیم دیگه، امتحان هست و یه عالمه درس و شب های امتحان.اشاالله که دیگه تکرار نمیشه.
در مطلب قبل بعد از کلی کش و قوس، تونستیم توحید خداوند رو اثبات کنیم. چه توحید درونی و چه توحید بیرونی. با صفات سلبی خداوند هم آشنا شدیم و وعده کردیم که تو این مطلب با صفات ثبوتی خداوند آشنا بشیم و توحید صفاتی خداوند رو هم اثبات کنیم.
اوصاف سلبی خداوند
در مباحث قبل بعد از ورود به مباحث خداشناسی و اثبات وجود خداوند، نشان دادیم که صفت کمال مطلق برای خداوند، یک کلید است برای اثبات سایر صفات خداوند. اما آیا می توان تمام صفات خداوند را با این صفت اثبات کرد؟ منظور از صفات سلبی خداوند چیست؟ آیا اثبات صفات خداوند می تواند بع اثبات یگانگی او منتج شود؟
تقع می رود بعد از خواندن این متن بتوانید به این سوالات پاسخ دهید:
بنام خدا
سلام!
اول از هر چیز حلول ماه مبارک ربیع الاول به همه اهالی وبلاگ تبریک میگم...
چند روزی دنبال یه موضوع بودم برای قسمت بعدی راه زندگی تا اینکه
طرح نوشت:
یک سال دیگر از زندگی گواهان کربلای 4 در بهشت گذشت و ما هم یک سال دیگر از گدازمان در آتش نفسانیات! کاش دستی برآرند و احوال خراب آلودمان را تسکینی باشند...
با سلام به همه دوستان
طبق وعده ای که داده بودم لازم می بینم که در مورد حکم و فتوا و تفاوت این دوتا یه کم بیشتر صحبت کنیم.
* تعریف حکم حکومتی
علامه طباطبایی در تبیین احکام حکومتی می گوید: احکام حکومتى تصمیماتى است که ولى امر در سایه قوانین شریعت و رعایت موافقت آنها به حسب مصلحت زمان اتخاذ مى کند و طبق آنها مقرراتى وضع نموده و به اجرا در مىآورد،